nldaendees
logo
  • Start
  • Wie zijn we
  • Nieuws
  • Vervolg: Hondenhandelaren in de fout.

De dierenpolitie, de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en de Landelijke Inspectiedienst (LID) controleerden vijf hondenhandelaren in Tilburg, Heemskerk, Heijen, Waalre en Zuid-Beijerland. Allemaal bleken ze op de een of andere manier de fout te zijn ingegaan.

Te veel honden in een hok, niet-toegestane dichte bakken die alleen van boven opengaan en het ontbreken van een buitenspeelplaats, waren andere dingen die niet klopten. Ook ontbraken soms de vereiste papieren voor de handel. Er is proces-verbaal opgemaakt, aldus de politie.

Bij een paar bedrijven zijn ook de administratie, telefoons en computers in beslag genomen. Eén handelaar had geneesmiddelen die hij niet mocht hebben.

Volgens de politie komen bij het meldpunt 144 en de Dierenbescherming veel meldingen binnen van mensen die pups hebben gekocht die ziek worden en dood gaan. Ons land telt gemiddeld 2 miljoen honden. Per jaar is er een aanwas van 200.000 honden(pups) uit binnen- en buitenland. Bron: De telegraaf 23 mei 2014

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Reacties  

Abe
#12 Abe 21-06-2017 22:02
Because the admin of this web page is working, no doubt very soon it will be well-known, due to
its quality contents.

My page foot pain after walking: arlethastruss.bravesites.com/. ../...
Amy
#11 Amy 21-06-2017 20:21
Loving the information on this site, you have done great
job on the articles.

Also visit my page foot pain causes: lopsideddesert877.snack.ws/... /
Veronica
#10 Veronica 16-05-2017 01:48
Hi there, You've performed a fantastic job. I'll
certainly digg it and individually recommend to my friends.

I am sure they'll be benefited from this website.


my homepage wearing high-heels affects [Bette: badtact727.soup.io]
Randall
#9 Randall 16-05-2017 00:41
Glad to be one of the visitants on this awesome
site :D.

Feel free to visit my web site - carp doing (valoriemcaloon .hatenablog.com : valoriemcaloon.hatenablog.com/)
Karry
#8 Karry 16-05-2017 00:22
My brother suggested I may like this blog. He was entirely right.
This submit truly made my day. You can not consider simply how
much time I had spent for this information! Thanks!


Review my web page fiber enriched meals (laquitashenton .wordpress.com: laquitashenton.wordpress.com/. ../...)
Tandy
#7 Tandy 15-05-2017 23:53
For the reason that the admin of this site is working, no uncertainty very rapidly it will be well-known, due to
its quality contents.

Here is my website - gout pain sufferers [http://Marlinb yrd716.Youblog. net/: Marlinbyrd716.Youblog.net/.../ ...
Teddy
#6 Teddy 22-11-2016 09:17
Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was wondering your
situation; many of us have developed some nice methods and we are looking to swap solutions with other folks,
be sure to shoot me an e-mail if interested.



Feel free to surf to my blog: blogs: pylicun.com/.../...
Maryjo
#5 Maryjo 22-11-2016 09:17
This is a great tip especially to those fresh
to the blogosphere. Brief but very precise information… Many thanks for sharing this one.
A must read post!

Look into my blog: blogs: www.queijoskroon.com.br/.../
Rubin
#4 Rubin 22-11-2016 09:15
Amazing! Its really amazing paragraph, I have got much clear idea on the topic of from this piece of writing.


Here is my blog business advice: usafsbo.com/.../
Smithd167
#3 Smithd167 04-07-2014 09:49
I loved your post.Much thanks again. dakebgdgcekckad e

Deel via facebook

Submit to Facebook